15 marca 2014

"Proroctwo sióstr" - Michelle Zink

źródło: lubimyczytac.pl

Tytuł: "Proroctwo sióstr"
Tytuł oryginału: "Prophecy of the Sisters"
Autor: Michelle Zink
Wydawnictwo: Telbit
Ilość stron: 367
Seria: tom 1

"Czasem drzewa przysłaniają nam las..."
Lia i Alice są siostrami bliźniaczkami, które właśnie zostały sierotami. Ich ojciec zmarł w niewyjaśnionych okolicznościach i z tego powodu nastolatki znalazły się pod opieką ciotki. Pomimo tego, że dziewczyny to bliźniaczki to są zupełnie inne. Mają inne koleżanki i spojrzenie na świat. A wkrótce jeszcze więcej rzeczy zacznie je dzielić, ponieważ okaże się, że są one częścią wielkiego proroctwa od wieków istniejącego w ich rodzinie.
"Proroctwo sióstr" to pierwszy tom trylogii. Kolejne to "Strażniczka Bramy" oraz "Krąg Ognia". Wydanie jest bardzo ładne, a strony są ozdobione spokojnym motywem. Czyta się ją bardzo szybko, ponieważ czcionka jest dość duża, a interlinia szeroka. Także nawet nie zdążyłam się obejrzeć, a 367 było już przeczytane. Narratorem jest Lia, która kilka dni po pogrzebie ojca zauważa na swoim nadgarstku niepokojące znamię. Z każdym dniem blizna robi się coraz bardziej wyraźna i dziewczyna zaczyna się niepokoić. Co gorsza, zauważa identyczne na nadgarstku koleżanki w szkole. Lia ma chłopaka, który wraz ze swoim tatą porządkował bibliotekę ojca bliźniaczek. Gdy zostają na chwilę sami, ukochany nastolatki wręcza jej tajemniczą książkę, którą znalazł podczas porządków i uznał, że musi ona oznaczać coś dziwnego. Przedstawił dziewczynie także notatki jaki sporządził na temat tekstu zawartego w książce (tekst był po łacinie). Od tej pory Lia martwi się, że nie może nikomu zaufać. A im więcej się dowiaduje, tym więcej tajemnic skrywa przed siostrą i swoim narzeczonym. Bardzo polubiłam siostrę, która pełniła rolę narratorki. Sprawiała wrażenie dojrzałej i poukładanej dziewczyny, którą spotkało w życiu coś niesprawiedliwego. Natomiast drugiej z sióstr nie obdarzyłam aż taką sympatią. Akcja toczy się dość szybko i ciekawie. Autorka w bardzo dobry sposób przedstawia świat fantastyczny łączący się z rzeczywistością bliźniaczek. Bardzo jestem ciekawa jak potoczą się dalsze losy Alice i jej siostry i czy wypełnią one role jakie przypadły im do wykonania w mrocznym proroctwie. Mam nadzieję, że gdy odwiedzę bibliotekę to dwa kolejne tomy będą na mnie grzecznie czekały na półce :)
Jeśli macie ochotę na fantastyczną i delikatnie mroczną opowieść o dwóch siostrach, które nagle stają się sobie na wzajem przeciwniczkami to polecam. Przyjemna i wciągająca lektura, na góra dwa popołudnia :)

12 komentarzy:

  1. Fajnie się zapowiada, mam chęć na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie mam trochę swoich książek do czytania, więc za tą podziękuję :) Ale może w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Być może za jakiś czas przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałem całą trylogię, u mnie na blogu jest nawet recenzja. Bardzo dobrze wspominam, świetne pozycje. Pamiętam jak bardzo przeżywałem lekturę... naprawdę polecam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam braci bliźniaków i też są zupełnie inni, woda i ogień :) A co do książki to nie słyszałam o tym tytule, ale zainteresował mnie, uwielbiam książki, które mają więcej niż 1 tom :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam kiedyś wypożyczoną z biblioteki, ale cały czas ją odkładałam i wreszcie oddałam nieprzeczytaną. Teraz żałuję, że jej nie poznałam. Muszę kiedyś ponownie wypożyczyć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fabułą jest bardzo ciekawa! Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale interesują mnie takie tematy, z pewnością ją przeczytam! Dzięki, za wspaniałą recenzję! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się ciekawie. Z chęcią po nią sięgnę. :D
    Świetny blog!:D Chciałam dodać do obserwowanych ale coś się nie da. :( To jakiś chwilowy problem czy już kompletnie tą opcję skasowali?;/ Troszkę mnie nie było w blogowym świecie i jestem do tyłu, ale już wracam.:D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie klimaty, więc chętnie przeczytam, szczególnie, że powieść maksymalnie wciąga :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 W temacie , Blogger